Most ott tartunk, hogy az Örs felett kötnék össze a metrót és a HÉV-et
A Pillangó utcától magasvasút indulna, ez vinne át az Örs felett is.
A Pillangó utcától magasvasút indulna, ez vinne át az Örs felett is.
A főpolgármester hétfőn jelentette be két kerületi polgármesterrel, hogy nemcsak összekötnék a 2-es metrót és a gödöllői HÉV-et, hanem egy rákoskeresztúri szárnyvonallal meg is toldanák. Látványterveket is mutattak, és indulhat a konkrét tervezés is. A megvalósítást 2020 utánra ígérik.
Meghosszabbítaná a 2-es metrót és akadálymentesítené a 3-as metró Kálvin téri állomását – egyebek mellett erről is beszélt a főpolgármester a XVI. és XVII.kerületi polgármesterrel közösen tartott hétfői sajtótájékoztatóján. Konkrétumok nem hangzottak el, csak távlati tervek.
Immár képek is vannak a rákoskeresztúri szárnyvonalról.
Lehet, tényleg valóság lesz végre a HÉV és a metró összekötése az Örs vezér terén, amit évek óta terveznek már. A Déli pályaudvartól átszállás nélkül lehetne utazni Gödöllőig, valamint leágazást építhetnek a XVII. kerületbe.
A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése után lenne egy leágazás Rákoskeresztúr felé is.
Elkészült a vizsgálatot lezáró jelentés a 2-es metró Pillangó utcai megállójában egy éve történt balesetről. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) megállapítása szerint a sínek csúszóssága és az Alstom szerelvények műszaki hiányosságai is hozzájárultak.
Egykor még a 2-es metró egyik ágának végállomását tervezték a Kőbánya központjában található Liget térre. Az aluljáró részben el is készült, de a metró sosem ment Kőbányára. Az aluljáróhoz kapcsolódó szolgáltatóházat most elbontják, hogy zöld területet építhessenek a helyére – tudtuk meg az önkormányzattól.
Nyolc hónapja történt a baleset, de még mindig vizsgálják, mi okozta.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt újabb lezárásokra kell felkészülni.
A föld alatti metrómegálló is egy grúz-izraeli cégcsoport kezébe kerül, bár terveik nyilván az állomás fölé magasodó irodaházzal vannak. A cég tulajdonosa, Michael Gagel Habony Árpád barátja – írja a Heti Válasz.
Vizsgáltak, meghallgattak, kiértékeltek, beszereztek, futáspróbát végeztek, egyeztettek, de eredmény még nincs.
A felújítás alatt álló 3-as metró mellett a fél 5-ös üzemkezdet óta a 2-es metró helyett is pótlóbuszok járnak egy szakaszon. Két szolgálati vonat ütközött össze hajnalban, ezért a leállás, a BRFK nyomozást indított.
Egy jó órára a fél vonalon leállt a közlekedés, pótlóbuszok jártak.
Elromlott egy szerelvény, ezért van szükség egy szakaszon pótlóbuszokra.
A Metróért Egyesület elnöke szerint magasabb energiafelhasználással és több túlórával jár az, hogy hétvégenként két vonalon egy órával tovább jár a metró. A BKK szerint viszont a többletráfordítás nagyságrendje a teljes metróüzem üzemeltetési költségéhez képest mindössze néhány tizedszázalékos értéket képvisel.
Délelőtt 10 órakor állt le a forgalom.
A Habony Árpád ismeretségi körébe tartozó izraeli-grúz üzletember cége a jelek szerint mégis megszerzi az épületet. A belügyminiszter szerint a 2-es metró illetve annak óvóhelyi funkciója ettől még nincs veszélyben.